هماهنگی ها جهت برپایی راهپیمایی اعتراضی در خصوص محدودیت دسترسی به منابع اینترنتی در روسیه انجام می شود.

پیش از این، ولادمیر چرنیکوف رئیس اداره امنیت مسکو اعلام نمود که سازمان دهندگان این تجمع در برابر محدودیت دسترسی به منابع اینترنتی خواهان برگزاری اعتراض مسالمت آمیز هستند. دفتر شهردار با برگزاری این تجمع در خیابان ساخاروف موافقت نموده است. از سوی دیگر مقامات آمادگی خود برای تامین امنیت این تجمع و تجمع کنندگان را اعلام نموده اند.

با توجه به برنامه ریزی های انجام شده، حدود پنج هزار نفر در این راهپیمایی حضور خوهد داشتند، این رویداد در ساعت ۱۴:۳۰ روز یکشنبه ۱۳ می آغاز خواهد شد و تا ساعت ۱۶:۰۰ ادامه خواهد داشت.

پیش از این، در تاریخ ۳۰ آوریل در پایتخت روسیه، در خیابان دانشگاه آکسفورد ساخاروف، تجمع اعتراض آمیزی علیه فیلترینگ تلگرام انجام شد.

در روز ۱۳ آوریل دادگاه محلی تاگسکی درمسکو به دلیل عدم ارائه کلید رمزگزاری کاربران به دولت روسیه، رای به مسدود نمودن این شبکه اجتماعی داد. قاضی دادگاه، جولیا اسمولین اعلام نمود که، دسترسی به این پیام رسان تا زمان انتقال کلید و الگوریتم رمزگشایی کاربران محدود می شود. روز اول پس از مسدود شدن تلگرام، طرفداران با استفاده از روش ها و تکنیک های مختلف اقدام به دور زدن محدودیت های تلگرام نمودند. به عقیده برخی از کاربران، دولت نمی تواند با مشکل کنار بیاید و پیروزی متقاعد کننده در این جنگ برای تکنولوژی بدست می آید.

الکساندر بورتنیکف مدیر سرویس امنیت فدرال روسیه در اکتبر سال گذشته اعلام نمود که اقدامات فرد بمب گذار انتحاری و همدستانش در آماده سازی یک حمله تروریستی در مترو سن پترزبورگ در تاریخ ۳ آوریل ۲۰۱۷ ( با مرگ ۱۵ نفر)، از طریق تلگرام هماهنگ شده بود. این امر نیز یکی از دلایل ایجاد محدودیت در استفاده از برخی از شبکه های اجتماعی شده است.

منبع خبر: خبرگزاری ریانووستی

https://ria.ru/society/۲۰۱۸۰۵۱۳/۱۵۲۰۴۳۹۵۷۵.html

کد خبر 2617

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 10 =